Sessie
Lerend Netwerk Afvalbeleid vorming doelgroepencommunicatie en -beleid
In 2022 definieerde de bevraging naar afvalpreventie en sorteergedrag van de burgers 6 doelgroepen van burgers. Deze doelgroepen verschillen in hun noden, verwachtingen en gedrag naar afvalpreventie en sorteren. Om ze beter te bereiken werd er samen met Leap Forward een vorming uitgewerkt waarbij je je lokale communicatie of -beleid beoordeeld op basis van de aanpak naar de doelgroepen. Het is een heel interactieve sessie in kleinere groepjes.
Programma
- 9u00: Onthaal
- 9u30: Theorie doelgroepenbenadering en kanalen
- 10u30: Oefeningen – Evaluatie huidige doelgroepen en communicatiekanalen - Voorbeeldcases - Evaluatie eigen cases
- 12u30: Lunch
- 13u30: Oefeningen – Verwerken van de feedback - Presentaties cases - Verder plan van aanpak
- 15u30: Afronding
Waar en wanneer:
Dinsdag 11 juni, 9-16u. Mundo Troon, Nijverheidsstraat 10, 1000 Brussel (wandelafstand centraal station)
Deelnameprijs: €50
Inschrijven: via de knop bovenaan
Voorbereiding: elke deelnemer brengt zelf 1 of 2 voorbeelden mee van je lokale communicatie of beleid rond huishoudelijk afval of afvalpreventie dat je in de vorming wil beoordelen en eventueel bijsturen om het beter te richten op de vormingen.
Doelgroep
Communicatieverantwoordelijken en beleidsmedewerkers van afvalintercommunales en gemeentes betrokken bij het afvalbeleid
ORGANISATIE
VVSG en de OVAM
Deze actie kadert binnen het C-MARTLIFE project. C-MARTLIFE ontvangt steun van het LIFE Programma van de Europese Unie.