Skip to main content

Veelgestelde vragen en tips

Waar vind ik mijn programma?

In de bevestigingsmail die je direct na inschrijving hebt ontvangen en in de mail met praktische informatie.

Kan ik nog van programma veranderen?

Ja, je kan ten alle tijden jouw inschrijving aanpassen, via de bevestigingsmail die je hebt ontvangen.
Houd er wel rekening mee dat sommige sessies volzet zijn.

 

Hoe volg ik de studiedag?

Via Teams in de webbrowser of via de TeamsApp op je computer.
In de praktische mail vind je de links terug naar de webinars:
Ben je klaar om deel te nemen? Klik dan op de blauwe knop 'Toegang tot het online evenement' 

Ik heb geen deelnamelink ontvangen

1. Kijk even in je Spam mailbox
2. Indien er niets in je spam zit, neem dan even contact op met VVSG academie: academie@vvsg.be 

Ik kan mij niet aanmelden

1. Refresh de pagina (F5-knop)

  • Of ga even uit de TeamsApp en weer terug

2. Meld je aan als (anonieme( gebruiker via de Webversie van Teams Live Event

Ik heb geen Teams op mijn computer

Klik op 'start de sessie' en kies dan 'Volg via de webversie'.​

Ik zie een aftelklok?

Dit betekent dat de sessie nog niet gestart is. Een ogenblik geduld alsjeblieft, de sessie start automatisch.

Krijgen we na het evenement de opnames/presentaties?

Inhoudelijk
Je ontvangt na het evenement de Powerpointpresentaties. Er worden tijdens het evenement enkel opnames gemaakt voor intern gebruik, deze beelden worden achteraf niet verspreid.

Geen beeld of geluid

Inhoudelijk

  • Je neemt deel aan dit evenement op een laptop, computer of iPad, niet op je smartphone.
  • Gebruik alleen volgende browsers: Google Chrome, Mozilla FireFox, Microsoft Edge, of Safari for macOS. Of uiteraard de Teamsapp. 

 

Help: ik hoor geen of zacht geluid

Inhoudelijk

  • Tip: Als het geluid zacht doorkomt, controleer dan de volume instellingen van je apparaat.
  • Tip: Geen geluid? Mogelijk dat het geluid in het tabblad gedempt is. Druk op de toetscombinatie Ctrl+M om dit op te heffen.
  • Tip: Gebruik je een headset (koptelefoon/ oortjes)? Controleer dan de volume instellingen van deze headset. Probeer het ook eens zonder headset. 

Help: mijn beeld hapert, staat stil of ik zie helemaal niets.

Inhoudelijk

  • Tip: Refresh de pagina met de functietoets F5. Niet opgelost? Herhaal het met de combinatie toetsen Ctrl+F5. Let op: 1 of 2 keer proberen, niet blijven herhalen(!)
  • Tip: Controleer of jouw internetverbinding stabiel is. Door terugval in de internetverbinding (snelheid) kan het beeld gaan haperen. Probeer te achterhalen of je netwerk niet door anderen belast wordt.
  • Tip: Je kunt gebruik maken van je mobiele hotspot (let op dit verbruikt je mobiele data-bundel) 

Help: ik krijg geen beeld of geluid door

Mocht je geen (video) beeld noch geluid doorkrijgen, log dan uit bij het bedrijfsnetwerk. Start buiten het bedrijfsnetwerk een browser op en ga hier verder. 

Gedetecteerde tijdzone