Skip to main content

Introductie

Soms gaat het mis, omdat missen menselijk is, en zorgen voor mensen mensenwerk. Je probeert als zorgvoorziening om fouten zo veel mogelijk uit te sluiten, maar wat doe je als het toch misging? Hoe communiceer je dan best? Naar wie? Wanneer? Wat? Via welk medium? De gouden driehoek van crisisbeheer geeft je inzicht in je eigen werking, in de do’s en don’t s in tijden van zowel grote als kleine crisissen.

Werkwijze

De dagindeling ziet er als volgt uit:

  • De gouden driehoek van crisisbeheer uitgelegd aan de hand van verschillende cases.
  • Inoefenen van deze driehoek aan de hand van onze Calamity Cards.
  • Bespreken van een specifieke case waar de werking van de overheid en hulpdiensten over crisisbeheer gelinkt wordt aan de eigen werking van een zorgvoorziening.
  • De rol van de directie en eindverantwoordelijke van de voorziening tijdens crisis. Uitdagingen en best practices.
  • Crisiscommunicatie 101: werken met reflex & proces communicatie. Het voorbereiden van een adviesgesprek aan de eindverantwoordelijke.
  • Praktische crisiscommunicatieoefeningen aan de hand van concrete casussen.

Doelgroep

Deze opleiding is bedoeld voor de persoon in het WZC/thuiszorgvoorziening die verantwoordelijk is voor de communicatie én de persoon binnen het lokaal bestuur of Welzijnsvereniging die de communicatie op zich neemt. De vorming wordt met andere woorden per twee, als duo, gevolgd.

Begeleiding

Senne Keuppens, Junior Adviseur & Trainer PM Risk Crisis Change

Details

Begin: 6 maart 2023
09:30
Einde: 6 maart 2023
16:30
VVSG vzw

Huis Madou - hart van steden en gemeenten, Bischoffsheimlaan, Brussel, België

Bischoffsheimlaan 1-8
1000 Brussel Brussel
België

Gedetecteerde tijdzone