Skip to main content

Veelgestelde vragen en tips

Belangrijke informatie in verband met je privacy:
Dit webinar wordt opgenomen om het beschikbaar te stellen aan deelnemers die niet in staat zijn om live deel te nemen of voor referentiedoeleinden. Wij hechten veel waarde aan jouw privacy en willen je verzekeren dat we de opname uitsluitend zullen gebruiken voor de genoemde doeleinden. Door deel te nemen aan het webinar stem je ermee in dat je mogelijk wordt opgenomen en dat de opname kan worden gedeeld met andere deelnemers en op onze website. Of je kunt eenvoudigweg inloggen als anonieme gebruiker zonder je persoonlijke gegevens te delen, en ervoor kiezen om je camera niet in te schakelen tijdens het webinar. Lees hier hoe je inlogt als anonieme gebruiker.

Hoe volg ik de webinar?

Via Teams in de webbrowser of via de TeamsApp op je computer.
In de praktische mail vind je de deelnamelink terug.

Ik heb geen deelnamelink ontvangen

1. Kijk even in je Spam mailbox
2. Indien er niets in je spam zit, neem dan even contact op met VVSG academie: academie@vvsg.be 

Ik kan mij niet aanmelden

1. Refresh de pagina (F5-knop) of ga even uit de TeamsApp en weer terug

2. Meld je aan als anonieme gebruiker via de Webversie van Teams Live Event.

Ik heb geen Teams op mijn computer

Klik op 'start de sessie' en kies dan 'Volg via de webversie'.​

Ik zie een aftelklok?

Dit betekent dat de sessie nog niet gestart is. Een ogenblik geduld alsjeblieft, de sessie start automatisch.

Geen beeld of geluid

  • Je neemt deel aan dit evenement op een laptop, computer of iPad, niet op je smartphone.
  • Gebruik alleen volgende browsers: Google Chrome, Mozilla FireFox, Microsoft Edge, of Safari for macOS. Of uiteraard de Teamsapp. 
  • Log uit bij het bedrijfsnetwerk. Start buiten het bedrijfsnetwerk een browser op en ga hier verder. 

 

Help: ik hoor geen of zacht geluid

  • Tip: Als het geluid zacht doorkomt, controleer dan de volume instellingen van je apparaat.
  • Tip: Geen geluid? Mogelijk dat het geluid in het tabblad gedempt is. Druk op de toetscombinatie Ctrl+M om dit op te heffen.
  • Tip: Gebruik je een headset (koptelefoon/ oortjes)? Controleer dan de volume instellingen van deze headset. Probeer het ook eens zonder headset. 

Help: mijn beeld hapert, staat stil of ik zie helemaal niets.

  • Tip: Refresh de pagina met de functietoets F5. Niet opgelost? Herhaal het met de combinatie toetsen Ctrl+F5. Let op: 1 of 2 keer proberen, niet blijven herhalen(!)
  • Tip: Controleer of jouw internetverbinding stabiel is. Door terugval in de internetverbinding (snelheid) kan het beeld gaan haperen. Probeer te achterhalen of je netwerk niet door anderen belast wordt.
  • Tip: Je kunt gebruik maken van je mobiele hotspot (let op dit verbruikt je mobiele data-bundel) 

Gedetecteerde tijdzone