Skip to main content

Deze opleiding tot jobcoach steunt op 4 pijlers:

  • Het onthaal van medewerkers: een warm welkom geven, de rol van de jobcoach, de bedrijfscultuur overbrengen, werken met een checklist, vertrouwensband opbouwen, organisatie en planning, stressmomenten definiëren bij de start van nieuwe medewerkers, omgaan met en anticiperen op stressmomenten
  • Coaching van medewerkers: de verschillende begeleidingsstijlen, gesprekstechnieken: feedback en slechtnieuwsgesprek, opvolgingsgesprek na kwaliteitsbezoek en omgaan met weerstand
  • Zelfzorg: hoe de eigen grenzen bewaken, afstand en nabijheid tot collega’s, manieren om te ontspannen, omgaan met stress, vragen van ondersteuning
  • Intervisie: delen van ervaringen en inspelen op de ervaren moeilijkheden

Deze opleiding is tot stand gekomen na een proefproject 'interne jobcoach' in de thuiszorgdienst van Zorgbedrijf Sint-Truiden. Het concept kreeg daar vorm en kan je nalezen in de publicatie 'Rapport interne jobcoach.pdf'.

 

Gedetecteerde tijdzone